">ALİ RIZA EREN Yıldırım/Bursa Cep: (544) 282 64 18
E-mail: cryfreedom-8@hotmail.com cryfreedom8@gmail.com
KİŞİSEL BİLGİLER
Uyruğu : T.C
Doğum Yeri : Samsun
Doğum Tarihi : 01/10/1986
Askerlik Durumu : Tecilli
Medeni Durum : Bekar
AMACI
Geleneksel Türk El Sanatlarını kendi içinde yarattığı kuralları ve formları bozmadan köklü geçmişinin paralelliğinde günümüze modernleştirmek…
EĞİTİM
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ
2004 - 2008 Geleneksel Türk EL Sanatları eski Çini Onarımları bölümü mezunu
2000-2004 : Cem Sultan Lisesi(yabancı dil agırlıklı )
Katıldığı Sergiler
2004 – 2005 Dokuz Eylül Mevlana karma çini sergisi
2005 - 2006 a.f.a kültür merkezi karma çini sergisi
2005 - 2006 AKM Kültür merkezi karma resim sergisi
2006 – 2007 Muammer Çakı seramik sergisi
2006 - 2007 Bir Düş Kurdum kişisel karma sergisi
İŞ DENEYİMİ
09.04.2008:KİPTAŞ Silivri Cami içi süsleme(Kalemişi)
22.06.2008 :KİPTAŞ Hadımköy Cami içi süsleme(Kalemişi)
24.06.2008: KİPTAŞ Silivri Cami içi tavan tasarımı(Kalemişi)
01.10.2008 :Sakarya Nispet cafe / restaurant duvar resmi çalışması
01.22.2008 :Sakarya İl Kütüphanesi çocuk kreşi duvar resmi çalışması
18.11.2008 :Adile Sultan kasrı (öğretmen evi koşu yolu/ Üsküdar İstanbul) restorasyon çalışması
TEKNİKLER VE MATERYALLER
- Parşömen deri üzerine resimsel tasvirler
- Deri dokusu, çeşitli mermer dokuları
- Alçı kabartma
- Altın varak süsleme tekniği
- Eskitme efekt tekniği
-Seramik hammadde üzerine siyah beyaz karakalem dokusu
KONULAR
-Hat Kufi yazı çeşidi ile modern tasarımlar
-Seramik hammadde üzerine siyah beyaz resimsel tasvirler
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
ART COLLECTİON
ÇİNİ SANATI
M.Ö. 3000 yılının ilk yarısında mimari ile tanışan çiniler, İslam mimarisinde M.S. 9. Yüzyılda kullanılmaya başlamıştır.
Selçuklular'ın 1071'de Bizanslılar`ı yenmesinden sonra Anadolu, hem Selçuklular hem de çiniler için yeni bir vatan olmuştur. Bu topraklardaki çini sanatı, 13. Yüzyılda Selçuk mimarisinin doruğa ulaştığı dönemde gelişmiş ve buna bağlı olarak da pek çok camii, medrese, türbe ve saray duvarları çinilerle bezenmiştir. Başlıca turkuaz, kobalt ve mor renklerin kullanıldığı geometrik desenli çini ve çini mozaikler iç mekanlarda tercih edilirken dışta da sırlı veya sırsız tuğlalar kullanılmıştır. 14. yüzyılda Anadolu Çini sanatı Osmanlılar ile birlikte yeni bir boyut kazanmıştır. Türkler iç ve dış mimari süslemenin en renkli kolu olan çini sanatını, asıl büyük ve sürekli gelişmesini Anadolu Türk mimarisinde göstermiştir.
Türk çiniciliği
Türk çini sanatının tarihi ilk Müslüman Türk devletlerinden Karahanlılara kadar dayanmaktadır. Bu da çini sanatının bin yılı aşkın bir geçmişe sahip olduğunu göstermektedir.
Büyük Selçuklular ve Anadolu Selçukluları çiniyi mimari süslemelerde sıkça kullanmış Anadolu Selçuklu Devleti'nin dağılmasından sonra, çini sanatında Osmanlı Devleti'nin kuruluşuyla yeni bir dönem başlamıştır.
İznik çinileri
İlk Osmanlı dönemi İznik çinileri, Bursa Yeşil Cami ve türbesinde (1421), Bursa Muradiye Camii'nde (1426), Edirne Muradiye Camii (1433) ve Çinili Köşk’te (1472) görülebilmektedir. Bunlar genellikle mozaik veya sırlı boya tekniği ile üretilmiş çinilerdir. Bu dönem çinilerinde lacivert, mavi, turkuaz, siyah renkleri ağırlıktadır ve daha çok geometrik desenler kullanılmıştır.
16. yy'da İznik'te üretilen çinilerde gerek kalite ve gerekse desen üretiminde büyük gelişmeler olmuş ve Türk çini sanatı en parlak dönemini yaşamıştır. Osmanlı, mozaik gibi teknikleri bırakmış sır altı boya ve sır tekniğini geliştirmiştir. Bunun yanı sıra saray nakkaşhanesinde yeni motifler geliştirilmeye ve üretilmeye başlanmıştır. Kırmızı, yeşil, mavi, lacivert, turkuaz ve kahverenginin kullanımıyla İznik çinilerinde yeni bir devir yaşanmaya başlanmıştır.
Osmanlı Devleti'nin duraklama dönemiyle birlikte, İznik çini üretim faaliyetini 17.yy. sonlarına doğru tamamen durdurmuş ve çinicilik Kütahya’ya kaymıştır. Lale Devri'nde, İznik çini sanatı yeniden canlandırılmaya çalışılsa da çabalar uzun ömürlü olamamıştır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder