27 Mayıs 2013 Pazartesi

Yapılacak olan Sözleşmeli Personel Sınavlarının Tarih ve Yerleri ile İlgili Duyuru

MESLEKİ UYGULAMA SINAVI İLE ALINACAK 657-4/B SÖZLEŞMELİ PERSONEL KADROLARININ POZİSYON VE ADETLERİ İLE GÖREV YERLERİ
Restoratör :
a)Restorasyon Bölümü mezunlarından: Adana (3), Afyonkarahisar (1), Aksaray (1), Ankara (16), Antalya (11), Aydın (1), Bolu (1), Burdur (1), Bursa (9), Çorum (1), Denizli (1), Diyarbakır (7), Edirne (1), Erzurum (9), Eskişehir (1), Gaziantep (7), İstanbul (21), İzmir (9), Kars (1), Kayseri (1), Kırşehir (1), Konya (4), Kocaeli (1), Kütahya (1), Malatya (1), Manisa (1), Mardin (2), Muğla (3), Nevşehir (7), Niğde (3), Samsun (1), Sivas (1), Şanlıurfa (1), Tekirdağ (1), Tokat (1), Trabzon (7).   
                                                                                                                                                                                                                                    1-GENEL ŞARTLAR:                                                                                                                                                                                                  D- Restoratör:
a) Yükseköğretim kurumlarının en az lisans düzeyinde eğitim veren kimya mühendisliği, kimyagerlik, restorasyon (Taşınabilir Kültür Varlıklarını Koruma ve Onarım Bölümü, Kültür Varlıklarını Koruma ve Onarım Bölümü) bölümlerinden mezun olmak.
b) Arazi ve şantiye şartlarında çalışmaya engel hali bulunmamak. 
                                                                                                                                                                                                                   Yapılacak olan Sözleşmeli Personel Sınavlarının Tarih ve Yerleri ile İlgili Duyuru 
       
657 / 4(B) RESTORATÖR POZİSYON UNVANINA BAŞVURAN VE SIRALAMAYA GİREN ADAYLARIN MESLEKİ UYGULAMA SINAVINA KATILACAKLARI TARİH VE SIRA NO:

ADAY SIRA NO                    SINAV TARİHİ______      
 1 – 100                                03/06/2013 PAZARTESİ                 
 101 – 200                            04/06/2013 SALI           
 201 – 300                            05/06/2013 ÇARŞAMBA                
 301 – 400                            06/06/2013 PERŞEMBE                  
 401 – 500                            07/06/2013 CUMA                 
 501 –                                   08/06/2013 CUMARTESİ                  
 

Mesleki uygulama sınavı belirtilen günlerde saat 09:00 da başlayacak olup,  yukarıda aday sıra numarası belirtilen (duyurulan listelerde sıra no olarak yer alan) adayların, hizalarında yer alan tarihte sınavlarının tamamlanamaması halinde takip eden günlerde sınava devam edilecektir.

Adayların, sınava gelirken, yanlarında fotoğraflı ve onaylı kimlik belgesi (nüfus cüzdanı, sürü belgesi, pasaport) bulundurmaları gerekmektedir.

MESLEKİ UYGULAMA SINAVININ YAPILACAĞI YER:

Mesleki uygulama sınavı Ankara Numune Hastanesi Yanı Opera/ANKARA adresinde bulunan ANKARA ETNOĞRAFYA MÜZESİ MÜDÜRLÜĞÜNDE yapılacaktır.





AYRINTILI BİLGİ İÇİN İRTİBAT:
M.ATİLA ÖZŞATIR      : 0 312 311 20 61
MUSTAFA GENÇ          : 0 312 312 49 05

Hiç yorum yok:

HOŞGELDİNİZ



Topraktan gelen, ellerde şekillenen kor ateşin sırlı gülleri...

ART COLLECTİON

ÇİNİ SANATI

çini M.Ö. 3000 yılının ilk yarısında mimari ile tanışan çiniler, İslam mimarisinde M.S. 9. Yüzyılda kullanılmaya başlamıştır. Selçuklular'ın 1071'de Bizanslılar`ı yenmesinden sonra Anadolu, hem Selçuklular hem de çiniler için yeni bir vatan olmuştur. Bu topraklardaki çini sanatı, 13. Yüzyılda Selçuk mimarisinin doruğa ulaştığı dönemde gelişmiş ve buna bağlı olarak da pek çok camii, medrese, türbe ve saray duvarları çinilerle bezenmiştir. Başlıca turkuaz, kobalt ve mor renklerin kullanıldığı geometrik desenli çini ve çini mozaikler iç mekanlarda tercih edilirken dışta da sırlı veya sırsız tuğlalar kullanılmıştır. 14. yüzyılda Anadolu Çini sanatı Osmanlılar ile birlikte yeni bir boyut kazanmıştır. Türkler iç ve dış mimari süslemenin en renkli kolu olan çini sanatını, asıl büyük ve sürekli gelişmesini Anadolu Türk mimarisinde göstermiştir. Türk çiniciliği Türk çini sanatının tarihi ilk Müslüman Türk devletlerinden Karahanlılara kadar dayanmaktadır. Bu da çini sanatının bin yılı aşkın bir geçmişe sahip olduğunu göstermektedir. Büyük Selçuklular ve Anadolu Selçukluları çiniyi mimari süslemelerde sıkça kullanmış Anadolu Selçuklu Devleti'nin dağılmasından sonra, çini sanatında Osmanlı Devleti'nin kuruluşuyla yeni bir dönem başlamıştır. İznik çinileri İlk Osmanlı dönemi İznik çinileri, Bursa Yeşil Cami ve türbesinde (1421), Bursa Muradiye Camii'nde (1426), Edirne Muradiye Camii (1433) ve Çinili Köşk’te (1472) görülebilmektedir. Bunlar genellikle mozaik veya sırlı boya tekniği ile üretilmiş çinilerdir. Bu dönem çinilerinde lacivert, mavi, turkuaz, siyah renkleri ağırlıktadır ve daha çok geometrik desenler kullanılmıştır. 16. yy'da İznik'te üretilen çinilerde gerek kalite ve gerekse desen üretiminde büyük gelişmeler olmuş ve Türk çini sanatı en parlak dönemini yaşamıştır. Osmanlı, mozaik gibi teknikleri bırakmış sır altı boya ve sır tekniğini geliştirmiştir. Bunun yanı sıra saray nakkaşhanesinde yeni motifler geliştirilmeye ve üretilmeye başlanmıştır. Kırmızı, yeşil, mavi, lacivert, turkuaz ve kahverenginin kullanımıyla İznik çinilerinde yeni bir devir yaşanmaya başlanmıştır. Osmanlı Devleti'nin duraklama dönemiyle birlikte, İznik çini üretim faaliyetini 17.yy. sonlarına doğru tamamen durdurmuş ve çinicilik Kütahya’ya kaymıştır. Lale Devri'nde, İznik çini sanatı yeniden canlandırılmaya çalışılsa da çabalar uzun ömürlü olamamıştır.

my art

MY personal exhibition

ALİ RIZA EREN

My handmade tiles and art work